onsdag 18 januari 2017

USA-resan 2017-01-18

Miami, Florida
Vi vaknar rätt tidigt jag och Adam, vi snackade igår om att hyra bil så det första vi gjorde idag var att gå till närmsta biluthyrare, vi hamnade på Avis. Där var jag och Adam överens, vi skulle hyra min favorit-muskelbil, en Ford Mustang. Vi gick ut på parkeringen och hämtade en orange pålle och drog iväg till Bayside Marina som ligger i Miami Downtown på fastlandet, vi bor ju ute på ön där Miami Beach ligger. Här intog vi frukost på Five Guys, det blev en bacon-burgare för min del. Sen åker vi omkring och fotar en massa inspelningsplatser där man spelade in tv-serien Miami Vice år 1984. En av platserna är Bill Baggs Cape Florida State Park som ligger ute på ön Key Biscayne, här spelades det in en scen med en fyr i bakgrunden. Platsen där fyren står på är otroligt vacker med en massa palmer och vi såg haj i havet. Sen åker vi tillbaka till Miami Downtown och kör norrut för att fota fler inspelningsplatser. Vi äter middag på Hooters och sen tar vi Mustangen och kör fram och tillbaka på den mycket kända vägen Ocean Drive, jag älskar att köra omkring på kvällen i den här staden. Vi styr sedan pållen hemåt, i morgon ska vi gå upp i tid för att lämna tillbaka hyrbilen och det blir en dag på stranden.

- Hyr bil

- Kärlek vid första ögonkastet <3 

- Jag kör på Ocean Drive

- Älsklingen

- Five Guys Burgers

- Miami Vice 1984

- Miami 2017

- Miami Vice 1984. Platsen där Sonny hade segelbåten St. Vitus Dance

- Miami 2017

- Miami Vice 1984

- Miami 2017 (Atlas)

- Miami Vice 1984 (Polisstationen)

- Miami 2017 (Byggnaden är riven)

- Miami Vice 1984 (Sonnys son)

- Miami 2017

- Miami Vice 1984

- Miami 2017

- Miami Vice 1984 (Sonnys ex hus)

- Miami 2017

- Miami Vice 1984 (Pink house)

- Miami 2017

- Sol och palmer

- Vackra byggnader

- Mot Miami Downtown

- Ford Mustang 2016

- Så vacker

- Den rumpan <3

- Vackra Miami

- Middag på Hooters vid Bayside Marina

- Dom vackraste ögonen <3

- Full galopp

- Miami Vice-drink

- Ja det gör jag

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Tommy. Du får åka ner hit du med 👍🏼😊

      Radera
  2. Ni ser ut att ha det ganska okej 😜

    SvaraRadera
  3. Du måste stortrivas där såå mycket fint där är att se på kram😎😎❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stortrivs! Ja det finns galet mycket fint här 😀❤

      Radera
  4. <3 Five Guys! Men kör du Bacon Cheeseburger utan några toppings? :o Lite kriminellt där! Så här såg mina burgare ut på Five Guys när vi var stateside 2015 :) http://imgur.com/a/JFozU

    Om jag minns rätt så var det pickles, sallad, mayo, stekt lök på. Så jävla gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj jädrar va din burgare såg god ut. Ska testa ditt recept 😀 Ja det blev bacon utan topping 😂

      Radera
  5. Fina bilder, fin bil :) Roligt att ni såg en haj. MMMMMMMmmmmm.....haj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmhaj?
      Men åh! Så långt tänkte inte vi igår när vi såg haj. Berättade vad du skrev för Adam och han skrattade. 😊

      Radera