måndag 16 oktober 2017

USA-resan 2017-10-15

Ludlow, Kalifornien

Intill vårt motell ligger ligger Ludlow Cafe och här äter vi frukost, jag beställer in husets omelett. Mätta och belåtna packar vi Mustangen, cabbar ner och drar iväg. Efter en stund ser vi stora Route 66-loggor som är målade på vägen, jag ber Adam att stanna så att jag kan fota en logga. Vi blir kvar en stund då det kommer en del trafik.


Dagget, Kalifornien

Vi gör en liten avstickare för att fota en restaurang som heter Peggy Sue’s 50s Diner, den har legat här sedan 50-talet och entrén är en stor jukebox. Vi går in i restaurangen och kollar runt lite och här finns också en souvenir-butik, jag köper en Route 66-skylt. Vi fortsätter längs med Route 66 och från vägen ser vi Marine Corps Logistic Base, här står en massa militärfordon uppställda på en gigantisk parkering.


Barstow, Kalifornien

För ganska exakt ett år sedan befann jag mig i staden Barstow och nu är jag här igen. Barstow är en mysig liten stad med en stor gata som går igenom staden. Här finns neonskyltar och gamla byggnader från Route 66-tiden. Strax efter Barstow ser vi The Bottle Tree Ranch, här bor en man som har gjort konstverk av gammalt skräp sedan år 2000. Tomten pryds mest av stolpar som är gjutna i marken, här har han fäst glasflaskor i olika färger. Det är riktigt mysigt här, glasflaskorna lyser i solen. Vi pratar en stund med mannen och han gillar att så många besöker honom.


Rialto, Kalifornien

I Rialto letar vi reda på den hamburgerrestaurang som medverkar i tv-serien ”Mad Men” I tv-serien heter restaurangen Burger Chef men nu heter den Chris’s Burgers, här äter vi en varsin hamburgare. Det var meningen att vi skulle köra hela vägen ner till Santa Monia Pier idag, men vi ville så gärna bo en natt på Wigwam Motel. Motellet Wig Wam Motel består av 20 stycken indiantält och det är en kopia på det Wigwam Motel som vi såg i staden Holbrook, Arizona.


Ett av dom 20 tälten här är receptionen så det finns totalt 19 rum här. En natt kostar 720 kronor per person och det är det klart dyraste motellet på hela den här resan, men det hade blivit dyrt att bo inne i Los Angeles också. Jag fick tält nummer 7 och Adam bor i granntältet nummer 6. På kvällen åker vi runt i den varma sommarkvällen, det var 35 grader varmt som bäst idag. Jag önskar att jag kunde bo här, 35 graders värme är något som skulle passa mig utmärkt. Väl tillbaka på motellet så kollar vi lite på Route 66-tips på youtube, i morgon måndag avslutar vi vår Route 66-resa ute på piren i Santa Monica.


Idag besökte vi följande städer längs med Route


KALIFORNIEN:

Ludlow

Newberry Springs

Daggett

Barstow

Lenwood

Helendale

Oro Grande

Victorville

Cajon Pass

San Bernardino

Rialto








































6 kommentarer:

  1. Snyggt är nog avensjuk på er ja ska flytta ner tror jag slipper detta klimat var rädd om er kram😎😎😎❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Hur många skyltar har du köpt? Hur många Route loggor har du fotat? Hur många neonskyltar? Era galningar :) Era tält ser iaf mysiga ut, gillade videon du la upp.

    SvaraRadera
  3. Inte en enda blomma? ;-) Här åskade det på morron!

    SvaraRadera