tisdag 12 december 2017

Mina tankar om resan till Nya Zeeland

Just nu funderar jag mycket på min resa till Nya Zeeland som jag planerar att besöka i januari 2019. Vissa dagar är jag säker på att jag ska åka och andra dagar så bestämmer jag mig för att jag inte ska åka alls. Det är stor skillnad på min reslust idag än för sex år sedan, då längtade jag som en dåre efter Australien och idag längtar jag inte efter att resa alls. Jag tror att det som förstör min reslust är att det kostar för mycket, om jag ska till Nya Zeeland så måste jag samla ihop 50-60 tusen kronor. Flyg, boende, mat, inrikesflyg och hyrbil är inte gratis. Jag måste ta mig en ordentlig funderare på det här. Om cirka en månad reser jag till Spanien helt ensam och då ska jag försöka fatta ett beslut, som det är nu hänger resan till Nya Zeeland i en skör tråd.


- Christchurch, Nya Zeeland. Foto: australienresor.se

2 kommentarer: