lördag 20 januari 2024

Australien-resan 2024-01-20

Sydney, Australien
Efter en tre och en halv timme lång flygresa från Christchurch på Nya Zeeland, till Sydney i Australien, så försökte jag få tag på en shuttlebuss. Det fanns massor av shuttlebussar, men man fick bara åka om man hade bokat. Jag hade inte bokat och jag blev bara så trött så jag tog en taxi för 100 AUD, i svenska pengar är det 700 kronor - sinnessjukt!

Jag kom till mitt vandrarhem på tok för tidigt, incheckningen var klockan 14 så jag hade en jäkla massa timmar att slå ihjäl så jag tog mig en promenad runt hamnen Circular Quay för att fota det vackra Sydney Opera House samt Harbour Bridge och sen gick jag tillbaka till vandrarhemmet för att checka in och det fanns ingen i det rum jag hyrt trots att det är ett stort rum med fyra bäddar - skönt. Det blev en tidig kväll för min del då jag fick två timmar till på det här dygnet.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar