lördag 25 april 2020

Varghotellet i Järvsö 2020-04-25

Falun, Dalarna
Jag och flickvännen stieg upp riktigt tidigt idag, vi är trötta och inte alls vana med att gå upp så här vidrigt tidigt då vi båda är nattmänniskor. Anledningen till varför att vi utfört denna tortyr är att vi åker till Järvsö idag, jag har bokat en hotellnatt på Sveriges bästa hotell. Vi hoppar in i syrrans blåa Mazda och drar iväg, efter 17 mils  bilfärd är vi framme vid Järvsö.

Varghotellet i Järvsö, Hälsingland
Jag hatar djurparker, av hela mitt hjärta, ändå så befinner jag mig just nu på Järvzoo och jag hatar mig själv för just det. Anledningen till mitt besök, som strider mot mina åsikter och värderingar, är för att Järvzoo har ett hotell som ligger mitt i parken. Det här hotellet, som är byggt i en gammal lada, heter Varghotellet. Utanför hotellet har man byggt ett varghängn och här springer det omkring fem vargar på en tok för liten yta, jag hatar mig själv som sponsrar en djurpark samtidigt som jag jag måste lindra min vargfeber.

Flickvännen och jag går ut i djurparken, här hittar vi älg, ren, myskoxe, ugglor, järvar, räv, igelkott och annat smått och gott. Sen checkar vi in och får nyckeln till rum två som heter Lyan, det här är mitt tredje besök på hotellet och jag har tidigare bott i det här rummet, rum två är faktiskt mitt favoritrum eftersom man kan fota åt två olika håll.

Efter att ha packat upp vår resväska så beger vi oss ut till varghänget som vi har utanför rummet, vi fotar och här blir jag sittande en lång stund och bara njuter av canis lupus som är latin för varg. Jag ser dom slåss om ett tjock köttben, jag ser hur dom leker och jagar tafatt. Att jag älskar varg är en underdrift och jag skulle lätt sitta en hel dag och bara studera dom, utan att tröttna.

Se mina två filmer om vargarnaFilm:01 | Film: 02

Ljusdal, Hälsingland
När vi ändå befinner oss här i Järvsö så passade vi på att åka bort till Ljusdal för att besöka kyrkogården och sen åkte vi omkring och spelade Pokémon Go en stund innan vi for tillbaka till hotellet i Järvsö. Väl tillbaka så går vi bort till myskoxarna för att försöka få en skymt av dom, enligt livekameran som finns intill hägnet så är dom ute och vi lyckas fota tre stycken. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Framme vid Järvzoo



- Nyckeln till rum två



- Rum två heter Lyan - passande



- Rum två är det bästa rummet på hotellet



- Mitt älsklingsdjur - vargen



- Så vacker



- En slags ren



- Suddig bild på en uggla



- Älg



- Myskoxe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar