tisdag 18 december 2018

En petflaska fylld med tiokronor

För några år sedan fick jag en idé, jag skulle fylla en petflaska med tiokronor. Jag hade länge undrat över hur mycket pengar det blir om man fyller upp en flaska på en och en halv liter. Det som från början verkade som ett kul projekt blev snart ett plågsamt arbete med att försöka få tag i en jäkla massa tiokronor. Men när flaskan var full drog jag till Sveriges sämsta bank, Swedbank. En petflaska på en och en halv liter fylld med tiokronor innehåller 1099 stycken tior, med andra ord, 10.990 kronor. Jag trodde att den skulle innehålla mer pengar faktiskt och jag blev något besviken, jag kommer i alla fall aldrig mer spara pengar på det här viset, det tar för lång tid.

Flaska: 1 1/2 liter Loka
Vikt: 7,3 kilo
Antal tior: 1099
Antal kronor: 10.990




4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jo det var det, men jag hade förvåntat mig mer 😊

      Radera
  2. Vilket bra påfund att spara tiokronor även om du inte
    tänker fortsätta spara på det viset fler gånger. Idag har
    snöat i lilla Säter hela dagen, från det jag vaknade tills
    det blev mörkt. Tror det avtagit en del nu. Var ner till
    änderna och gav dom mat. Alla kom mer eller mindre springande
    emot mig när det fick syn på mig. Var till Ica och handlade
    havregryn och solrosfrön, innan kollade jag upp vad änder mår
    bäst av och vad som gör mest nytta energimässigt sett.

    Har läst att du ska ut och resa. Önskar dig den bästa
    resan någonsin och att du verkligen får en stor
    upplevelser dit du ska.

    God Jul och Gott Nytt År.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Jasså snöat det hos dig också? Samma här. Va bra att du matar dom och att du tar reda på vad dom mår bästa utav. Bröd är inte bra för dom.
      Ja det stämmer, den 7/1 reser jag till Nya Zeeland, jag kommer att blogga under resan 😊

      God Jul & Gott Nytt År 😊😊😊

      Radera