lördag 9 maj 2020

Varghotellet i Järvsö 2020-05-09

Jag och flickvännen vaknade före klockan 12 av mitt förbannade mobillarm. Anledningen till detta vansinne berodde på att jag skulle köra 17 mil till Järvsö och till Varghotellet på Järvzoo. Jo, jag var där för två veckor sedan, men jag är som besatt av varg så jag var tvungen att åka tillbaka igen. Väl framme i Järvsö så passade jag på att inhandla lite mat och dryck innan jag satte kurs mot djurparken, återigen så hatar jag mig själv för att jag sponsrar en djurpark när jag vet hur illa djur som är instängda mår. 

Min film om lappugglam: Länk - klicka här

Jag checkar in och får nyckeln till mitt rum, jag bokade rum två som är det bästa rummet eftersom det har två fönster som vetter åt två olika håll, det har inte dom andra rummen. Jag packar upp mina kläder, slänger in maten i kylen och går ut för att fota och filma mitt favoritdjur - vargen. Efter ett par timmar har jag 400 foton och 70 filmer. Det börjar bli kallt ute, men vargarnas lek gör att jag står ut med den kalla luften.

Min film om vargarna: Länk - klicka här

Det börjar skymma, så jag går tillbaka till mitt rum för att ladda mobilen och för att kolla igenom mina foton och filmer som jag tagit under dagen. Jag plockar ut dom grillade kotletter som jag köpte tidigare och tryckte in dom i truten, när mobilen var laddad så begav jag mig ut till vargarna igen. När det blev för mörkt för att fota drog jag iväg in på mitt hotellrum, här kämpade med att hålla mig vaken eftersom jag inte ville missa eventuella vargyl.


- The great gray owl eller lappuggla på svenska



- Det kliar



- Trött



- Så vackra



- Nyfiken



- Varg utanför fönstret

1 kommentar:

  1. Fina bilder på vargarna. Bra utsikt från fönstret.
    Ugglan gillade jag. Instängda djur i en djurpark
    är egentligen inte, på det sätt dessa djur
    ska leva sina liv.

    SvaraRadera