tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag ballader

Alla hjärtans dag tillhör en av mina favoritdagar, om man inte är singel det vill säga. För som singel känner jag mig lite extra ensam den här dagen, ingen att ge blommor åt och ingen att uppvakta. Här tänkte jag lista alla mina favorit kärleksballader.

(1) Berlin - Take my breath away
Från filmen Top Gun kom det många hits, den här låten är inte bara min absoluta favoritlåt utan min favorit ballad också. Jag har säkert lyssnat på "Take my breath away" flera miljoner gånger men jag tröttnar aldrig. Det går inte att tröttna på den, helt omöjligt. Tröttnar aldrig på filmen heller, den kärlek som uppstår i filmen är magisk.
Betyg: 5 av 5 vargar

(2) Foreigner - I want to know what love is
Det här är också en fantastisk underbar favorit kärleksballad, dansade tryckare till den på det glada 80-talet och den väcker minnen.
Betyg: 5 av 5 vargar

(3) Nazareth - Love hurts
En till låt som man har starka minnen till. Nazareth's dunderhit känner nog alla till? Att kärlek kan göra ont vet nog många och ont gör det att lyssna på denna.
Betyg: 5 av 5 vargar

(4) Eric Carmen - Hungry Eyes
Alla som sett Dirty Dancing vet vad det här är, låten är helt fantastisk och den ligger mig själv varm om hjärtat.
Betyg: 5 av 5 vargar

(5) Bill Withers - Aint no sunshine
Ända sedan filmen Notting Hill och scenen där Hugh Grant går genom marknaden väcker den här låten starka minnen.
Betyg: 5 av 5 vargar

(6) Roger Sanchez - Another Chance
Här är en ganska ny låt som tog mig med storm när den kom och gör det fortfarande. Videon är hur perfekt som en kärleksballad ska vara.
Betyg: 5 av 5 vargar

(7) Bruce Springsteen - Tougher Than The Rest
Här är en ballad som jag upptäckte ganska så nyligen och ja, Bruce kan det här med att göra ballader. Den här tröttnar jag aldrig på, hur bra som helst!
Betyg: 5 av 5 vargar

(8) Chris DeBurgh - Lady in red
Oj, hur många bra ballader finns det? Dom tar aldrig slut, men här är också en hur grym låt som helst. Lyssna och njut.
Betyg: 5 av 5 vargar


Övriga:
Richard Marx - Right Here Waiting
Elvis Presley - Always On My Mind
Patrick Swayze - She's like the wind
Sinéad O'Connor - Nothing Compares to u
Roxette - Listen to your heart
Roxette - It must have been love
Meat Loaf - I do everything for love
Alphavile - Forever young
Yazoo - Only You
Europe - Carrie

2 kommentarer:

  1. "Nothing hill" :) Och du ska kalla dig diamantkund. T.o.m dasspapperskunder vet att filmen heter notting hill. Ska kontakta discshop och klassa om dig till bajsfabrikskund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Du är dum! I dont know nothing. Ska genast ändra, men nergradera inte mig - snälla!

      Radera