torsdag 16 februari 2012

Madonna's bästa låtar

Det är mycket Madonna nu, i morgon släpps biljetterna till konserten den fjärde juli och den 26 mars släpps hennes nya studio album M.D.N.A. Här listar jag Madonnas bästa låtar, observera att listan kan göras mycket längre.

(1) Hung up
Året är 2005 och jag är inget fan av Madonna, men så lånar hon ett stycke ur ABBA's låt "Gimme Gimme Gimme" och jag är toksåld. Låten snurrar på repeat tusen gånger om dagen det året och jag älskar Hung Up fortfarande. Besvikelsen var dock stor 2009 när hon valde att skrota Hung Up på konserten i Sverige i och med "Sticky an Sweet Tour" som jag var på.
Betyg: 5 av 5 vargar

(2) Forbidden love
Låten "Forbidden Love är med på samma skiva som Hung Up och den gick rakt in i hjärtat. Forbidden Love är fantastisk och Madonna gör den perfekt.
Betyg: 5 av 5 vargar

(3) Fighting spirit
Vet inte varför jag gillar den men den är hur grym som helst. Har du inte hört den så rekomenderar jag att du gör det.
Betyg: 5 av 5 vargar

(4) Paradise not for me
Här är en låt från albumet Music från 2000 och jag älskar den.
Betyg: 5 av 5 vargar

(5) Let it will be
Mycket bra låt från skivan Confessions on the dance floor, där Hung Up och Forbidden Love är med. Grym
Betyg: 4 av 5 vargar


Vi ses den 4 juli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar