onsdag 25 juli 2012

Hunden Brutus sköts av galen polis

Jag mår fruktansvärt dåligt när jag läser Aftonbladets artikel om hur en polis knatar in på tomten som tillhör en barnfamilj och skjuter ihjäl deras hund Brutus som dom har haft i tio år. En familjemedlem som inte längre finns på grund av en jävla idiot! Jag hoppas att denna fega och vidriga polisman blir av med jobbet och att han till slut kommer att brinna i helvetet eller något ännu värre - går samma öde till mötes!

Brutus skjöts av polis



Brutus 2002-2012. Vila i Frid.
Foto: Privat

14 kommentarer:

  1. Svin finns överallt! Men i det här fallet är det något värre än svin! Men som vanligt kommer väl de hålla sin kollega bakom ryggen o inget att hända! En hundförande polis har två vapen i sin hand och borde ta ansvar för de båda! Har han inte bättre vett o hundkunnande så borde han tas ifrån båda!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt. Vi får hoppas att idioten till slut inser att begått världens misstag. Men såna där har inget samvete så det lär väl aldrig hända. Må han för evigt brinna i helvetet!!!

    SvaraRadera
  3. Usch så hemskt!!

    Och Island har varit sååå underbart. Du ser ut att ha haft det bra i England också och träffat "The Wolfman" ;-) Bara se fram emot USA nu då :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fruktansvärt! Tyvärr kommer aldrig mågon få stå till svars. Men vad kul att du gillade Island. Du skrev så hinla inspirerande att jag fick lust att åka dit :)

      Radera
    2. Låt oss alla hoppas att den här störda snutjäveln tar sitt förnuft till fånga och tar livet av sej – eller än bättre: att han en vacker dag hittar sin egen familj mördad. Förresten vet nån namn och adress på fanskapet? maila mej olap78@hotmail.com

      Radera
    3. Håller med. Han gick fri också från händelsen. Polisen gör ju alltid som dom vill och den sista hunden är inte skjuten av svensk polis.

      Radera
  4. Men snälla Tompa,du kan väl inte önska livet ur en människa,du nästan uppmanar till att döda denna polis

    SvaraRadera
  5. Hej anonym. Nu förstår jag inte. För det känns som om du anklagar mig att jag har gjort något fel när det är en polis som begått ett fruktansvärt brott mot en hund som befann sig på familjens tomt.

    Din åsikt att en människa skulle vara mer värd än den stackars hunden respekterar jag. Men jag håller inte med dig överhuvud taget. Ett människoliv är värt lika mycket som ett djurs. Jag kommer inte be om ursäkt eller ändra texten då jag står för vad kag skrivit! Sen att jag skulle uppmana någon att skjuta en människa/polis stämmer ju inte. Men tack för din åsikt i alla fall trots att vi inte är överens

    SvaraRadera
  6. Tänk om dessa sidor kunde vara objektiva o se båda sidors versioner... Hade en hund på 60 kg gått emot mig och morrat skulle jag troligen gjort detsamma om jag haft vapen i hand!! Bara för att en hund brukar va snäll är det inte detsamma som att den är det i möte med andra hundar... Vad är det som säger att aftonbladet skriver sanningen?? Rätt sällan det händer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt ang Aftonbladet! Tack för din kommentar!

      Radera
  7. vad är det för fel på människor som jämställer ett hundliv med ett människoliv.
    Jag har haft hund hela mitt liv men skulle aldrig aldrig jämställa hunden med en människa.
    Jag har för den delen både ätit grillad hund & katt och det smakade riktigt bra. Detta var dock inte i Sverige.

    Håkan

    SvaraRadera
  8. Vad är det för fel på människor som INTE jämställer ett hundliv med ett människoliv? Liv som liv, bara för att du har utsett dig själv till jordens smartaste så är du inte mer värd än just en hund. Btw, du borde inte ha hund!

    SvaraRadera
  9. som vanligt är det makten som förgriper sig på hederligt folk , vi lever i en diktatur och polisen kan göra vad de vill med människor i brist på bevis , ett falskt påstående av nån sjuk person och sen är det kört , I detta fallet är det solklart då vittne såg hur det gick till , man dödar inte barnfamiljers husdjur , familjen skall ha ekonomisk ersättning och polisen skall be dem om ursäkt och få sparken för psykiska problem..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt! Snutjäveln gick helt fri från denna händelse! Ett jävla arsel som blrde sitta bakom lås och bom! Tack för din kommentar

      Radera