onsdag 15 augusti 2012

Ingen broms

Det har blivit en hel del inlines den här sommaren, trots att vädret har varit det sämsta så har det funnits tid till att åka mellan skurarna. Detta sliter på den lilla bromsklossen i gummi på ena skridskon och idag när jag blev "tvungen" att handla en ny broms, ja då finns det inga att köpa. Dom tillverkas inte längre fick jag reda på, mina inlines är ett och ett halvt år gamla och det finns inga bromsar att köpa. Det blir till att köpa helt nya inlines för att jag skall kunna bromsa igen. I och för sig kostar ett nytt par från 700 kronor, men det är 600 kronor mer än vad en broms skulle ha kostat. Surt, jag ska köpa en skatebord i stället.


Utan broms i farter upp emot 30 km/h? Nej tack!

2 kommentarer:

  1. Ganska sjukt att tvinga folk att köpa nya inlines genom att sluta tillverka nödvändiga reservdelar. Inte konstigt att vi har stora miljöproblem på denna planet.

    SvaraRadera