måndag 27 maj 2013

En sorgens dag

Idag var min vän och kollega Nina tvungen att avliva sin hund Dagny som blivit dålig. Jag kommer alltid att minnas rottisen Dagny som kunde yla orden "I Love You". Dagny, aka Your Higness, gick alltid sin egen väg till Ninas stora förtret och ofta kunde man höra Nina vråla: "Dagny!" Dagny kommer alltid ha en plats i mitt hjärta och nu börjar jag gråta. Vila i frid Dagny. Jag saknar dig!

Dagnys favoritlåt var "I'm On Fire" med Bruce Springsteen, hon kunde yla hur länge som helst till den.

4 kommentarer:

  1. Dit är vi med på väg med stora steg...Mycket fundrande! Vill inte! Inge kuligt! Men det är ju det ansvar man tar på sej när man skaffar hunden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men usch, jag klarar inte av mer nu. Jo visst är det hundägarens ansvar, men om hjärtat skriker är det inte lätt :(

      Radera
  2. Man vandrar på gränsen till vad man klarar ibland! Å då orkar man inte alltid tänka på vad/hur andra tycker att man ska bete sej!

    SvaraRadera