tisdag 10 september 2013

Min Kong Vault träning

För cirka tre år sedan så hyrde jag en gymnastiksal här i bostadsområdet för att träna på en teknik som kallas för Kong Vault i sporten Parkour/Freerunning. Det gick överaskande bra, jag lärde mig den ganska snabbt och jag höjde hindret högre och högre. Sen gick jag ner på stan, kaxig som en unge som lärt sig cykla för första gången, för att testa på ett räcke. Jag damp ner i asfalten som en fågelunge som hoppat ur bo. Med ömma händer och ett skadat självförtroende la jag ner tekniken Kong Vault, det var inte värt det. Men nu kände jag att det var dags att prova igen så jag hyrde hallen igen och det var inga problem, jag klarade av en Kong Vault på första försöket. Nu vet jag inte om jag vågar göra det här utomhus, men jag filmade i alla fall ett av hoppen.


Äntligen sitter den

5 kommentarer:

  1. OJ, det där såg lekande lätt ut, men jag vet inte om jag skulle våga prova själv.
    /Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA! Det är bara att träna :) Men rädslan att fastna med fötterna finns ju där. Tack för din kommentar :)

      Radera
  2. Testa inte ute för nära inpå Australienresan så du får åka med skrapat face! ;-) Tänk på att du är en medelålders man nu så läkningen tar liiite tid! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid snäll! ;-) Jag tänker ju på att du ska vara "snygg" när du åker! :-D

      Radera