måndag 17 februari 2014

Världens vackraste sportbil

Lamborghini Countach är, enligt mig, världens vackraste sportbil. Det har aldrig tillverkats en vackrare sportbil och det kommer aldrig att göra det. Det kantiga karossen som påminner om ett stealth-plan och det feta bakvingen på motorhuven gör att jag smälter som en marsipangris. Jag kan tycka att bilens design än idag känns hyffsad modern just på grund av den kantiga designen. Förutom den vackra formen så har den också världens vackraste motorljud. Alla som sett introt i filmen Canonball Run vet vad jag babblar om. Idag finns det en hel del begagnade Countach, mest i USA. Jag brukar söka på Countach på diverse anonnssidor ch drömma mig bort en stund. Tyvärr verkar skicket på motorerna vara dåligt på de flesta bilar. Jag hade turen att köra en replica av en Countach någon gång på nittio-talet i Insjön på Clas Ohlson-dagarna. Skulle jag bli miljonär så köper jag mig en Countach det första jag gör. Introt till Canonball Run finns här:
http://youtube.com/watch?v=-eU8j4MeJ4I

Så sjukt vacker

Sjukt fin

Fet

Intro till Canonball Run

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar