onsdag 30 april 2014

Nykter hela mitt liv

Idag är den dag som unga människor gör alkoholdebut, jag träffar massor av ungdomar i mitt jobb och jag har sett det mesta. Jag själv har aldrig druckit alkohol och det är ett beslut som jag är fruktansvärd stolt över. När vissa på krogen får reda på att man inte dricker blir dom förstummade och dom vet inte vad dom ska säga, vilket jag finner skitkul och skrattar åt dem. Min systerdotter Matilda är också nykterist och det gör mig extra stolt över henne. Nu ska jag fira med en Pepsi Max.

Jag spolar kröken, gör du?

1 kommentar:

  1. Nykter under mellanölets storhetstid var inte direkt vanligt...mina kompisar undrade senare hur jag orkat med dem...Men varför dricka något man tyckte smakade skit bara för att bära sej illa åt...Näe det var inget för mej! Senare tycktes det att jag borde ta körkort så de hade någon "nytta" av mej o inte en till var tvungen att hålla sej nykter! :-)

    SvaraRadera