måndag 26 maj 2014

Planer på att bli inneboende hos Kim

Jag har länge sett mig om efter ett billigare boende. Min hyra just nu ligger på 3200 kronor i månaden och sen tillkommer det el och internet. Det finns en pytteliten lägenhet mitt i stan som kostar 1800 kronor som jag vill ha, men den är så populär så där har man ingen chans. Jag vet att Kim har pratat om att hon vill ha en inneboende i sin insatslägenhet. Idag slog det mig att jag skulle fråga henne om hon ville ha mig som inneboende. Hon tyckte det var en jättebra idé och att hon skulle hem och tänka på saken. Om det blir ett ja så kommer jag få en hyra på 2000 kronor i månaden och då ingår el och internet. Jag tror inte man kommer billigare undan och jag tror att det här är en bra idé. Jag kommer kunna spara 1800 kronor i månaden totalt och på ett år sparar jag 21,600 kronor. Det här gör att jag med lätthet skulle kunna åka till Australien varje år om jag vill. Det här är också bra träning inför en eventuell flytt till Australien då det enda boende som finns är inneboende hos någon. Jag vill poängtera att jag och Kim inte är tillsammans, vi är bara bra vänner.

Jag saknar en massa saker som man gör tillsammans när man har ett förhållande. Laga mat, se på film eller bara känna gemenskap. Kim har två söner som jag gillar så det här kommer gå bra - hoppas jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar