måndag 21 juli 2014

Att jobba sena kvällar och nätter är ett helvete

Jag började jobba kvällar och nätter för ett par år sedan, vilket passar mig utmärkt då jag är en kvällsmänniska. Men det går fan inte att stå ut med att folk som börjar på morgonen gör det jävligt tidigt och att vissa yrken skiter fullständigt i om folk sover eller inte. Jag har precis flyttat från min lägenhet där det väsnades och skramlades som fan utanför mitt fönster med allehanda maskiner och fordon. Gräsklippare klockan åtta på morgonen på sommaren och plogbilen klockan 05:00 på vintern. 

Nu har jag flyttat och jag trodde så klart att jag skulle slippa höra något mer oljud. Det tog två dygn innan en grävmaskin ockuperade en plats som ligger ett litet stenkasst från mitt fönster. Två dygn tog det att leta reda på mig och stå och gräva från klockan 07:00. Japp, 07:00. Det sjuka är att det aldrig stått en grävmaskin här och varför i helvete var den tvungen att komma nu? I-landsproblem kanske, men hur glad blir man när man aldrig får sova?

Där står den där jävla grävmaskinen utan att skämmas! Jävla påfund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar