lördag 23 augusti 2014

First Aid Kit-konsert i Dalhalla 23/8 2014

Min vän Adam och jag satt och snackade igår medans vi spelade GTA V. Det visade sig att han hade biljetter över till First Aid Kit i Dalhalla till idag lördag. Han undrade om jag ville följa med, men jag tvekade då biljetterna kostade 590 kronor styck. Visst gillar jag First Aid Kit, men 590 kronor till en konsert utomhus tilltalade inte mig. Men så pratade vi idag igen och Adam ville bjuda med mig om jag kunde tänka mig att köra honom i hans bil. Jag tackade ja och nu rullar vi mot Valhalla med låter "Wolf" i högtalarna. När klockan blev 21:10 drog konserten igång och dom höll på till klockan var 22:30 - det regnade konstant så klart! Jag satt på helspänn och väntade på låten "Wolf" som sen dök upp ungefär i mitten på konserten. Jag måste säga att First Aid Kit imponerar live och tack vare konserten så kommer jag lyssna mer på duon från Svedala, hela konserten får en fyra av fem. Klockan 0:40 var jag hemma igen - trött. 

Betyg: 5 av 5 vargar

Jag kör bil med Scania-grip

Liten kö

Där nere är Dalhalla-scenen

Lite märklig plats är det allt

Den snorgröna fallskärmen från GTA V Online, någon har spelat för mycket GTA V

Scenen

Cool ljussättning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar