tisdag 16 september 2014

Meningslös tisdag

Jag väcktes av att någon bilade golv klockan 09:30 idag också och ändå så sa dom att dom skulle hinna bli klara igår. Jag blev så jävla förbannad att jag fick lust att springa in i den lägenhet dom bilar i och be han fara åt helvete och sen köra ner borrjäveln i halsen på han. Det är lustigt det där att vi som jobbar kvällar och nätter eller jobbar skift ska ignoreras. Tänk om jag skulle sätta igång och bila badrumsgolv efter jobbet på en söndag klockan 04:00? Polisen och psykvården skulle hämta mig direkt. Jag ska visa hänsyn på min fritid men inte en jävel ska bry sig att det finns folk som sover på dagen. Visst, jag förstår att hantverkare existerar och att dessa jobbar mellan sju till fyra, men sluta bila på förmiddagen för fan.

Med fyra timmars sömn bakom sig var det bara att gå och och laga mat och samtidigt som jag börjar med maten slutade dom att bila. På jobbet hade någon vänlig själ lagt en Scania Mil-tidning i mitt fack så det var i alla fall en tröst. Usch vilken hemsk dag.

Mot jobbet

En stor glödje en sån här jävla dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar