fredag 24 oktober 2014

Äntligen fredag

Jag vaknade klockan 12 idag, trött som en flyttlåda. Jag, Adam och en kille från Washington satt uppe och spelade Grand Theft Auto V till klockan 4:30 i morse. Jag älskar att prata engelska trots att jag ibland suger på det, men att bara sitta och lyssna på killen från Washington när han babblar om helikoptrar, sportbilar och amerikanska muskelbilar gör att man blir varm i kläderna. I natt diskuterade vi den amerikanska attackhelikoptern Comanche som är en av mina favorithelikoptrar.

Lönen trillade in på kontot i natt och jag knatade ner på stan för att slösa bort mina slantar. Idag bokade jag ett till spel på Gamestop och nu är fyra av sex spel som kommer i november bokade och betalda, varje spel kostar 600 kronor styck. Jo det är en dyr hobby, men om man tänker på hur lite spel det har kommit i år så är det ändå lite pengar. 2014 går till historien som det fattigaste spelåret - ever! 

Efter Gamestopbesöket så traskade jag helt sonika in på Stadium för att köpa mig en ny vinterjacka, 1800 kronor fattigare staplade jag bort till Forex och köpte mer dollar till min USA-resa. Det här var sista gången jag köpte dollar, jag har nu tillräckligt och nu ska dom få vila i syrrans bankfack tills dess att jag åker i januari. Nu ska jag sätta igång med att sätta undan pengar på mitt sparkonto så jag har en back-up i USA då jag gärna inte använder mitt Visakort i USA.

Efter att ha handlat dollar för nästan sextusen kronor var det dags för lunch på chinarestaurangen och efter maten var det bara att knata hem för att byta om och gå till jobbet. Det blev en stressig förmiddag men det kommer bli en slapp arbetsdag då jag börjar jobba klockan 15 för att sluta klockan 18:40 och det känns ju riktigt bra. Trevlig helg och tack för att du orkar läsa...

- Dyrt med spel...

- Ny vinterjacka...

- Dollar...

- Lunch...

- Tack för att du läser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar