lördag 18 oktober 2014

En jobbig fredag

Jag skulle kunna tycka att det var skönt att det var fredag igen - om jag hade varit ledig. Jag jobbar natt hela helgen och det känns surt, speciellt eftersom jag inte har fått sova flera dagar på raken. Idag satte man igång med att byta fönster i trapphuset när klockan var nio på morgonen. Att det nu vilar en förbannelse över mig börjar bli solklart, om det kommer en enda hantverkare och väsnas kommer jag förmodligen gå ut och ge han en smocka. Är så jävla trött på hantverkare och deras arbetstider! Hur fan kan det ens vara lagligt att sätta igång att hamra, slå och borra klockan nio på morgonen? I morgon är det lördag så jag hoppas jag får sova ut då jag slutar tre i natt.

Jag gick upp klockan 14 fly förbannad och började bära ner lite skräp till bilen och som jag sedan åkte och slängde på tilppen. Plötsligt ringer Stefan som är en av mina chefer och frågar mig om jag kan börja jobba extra i morgon lördag, jag svarar att om han kan fixa så att mina två ledighetsansökningar beviljas och ligger i mitt fack när jag börjar jobba idag fredag kväll. Det skulle inte vara några problem enligt planeraren Johan så då tackade jag ja till att jobba extra. När jag kommer till jobbet och kollar facket så ligger det så klart inga ledighetslappar beviljade, han ljög alltså och det är inte första gången som Johan lovat något för att sedan strunta i det. Flera av mina kollegor avbröt sin semester för att ställa upp och jobba under sommaren med löftet om övertidstimmar, det blev inga övertidstimmar till dom. Jag funderar allvarligt på att sjukskriva mig för att sätta dom på pottan. Nu är klockan 02:55 och jag ska traska hem och sova och förhoppningsvis få sova tills jag vaknar självmant - för en gångs skull.

- Kims skräp åkte på tippen...

- Stora plåtbitar från fönstret i 
trapphuset släpptes ner så det
ekade när klockan var 09:23...

- Byte av trappfönster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar