onsdag 22 oktober 2014

Lill-lördag

Onsdag igen och jag befinner mig mitt i arbetsveckan, halva veckan ör gjord och det går så långsamt den här veckan. Lön på fredag och ställa tillbaka klockan på söndag, vilken livsglädje man känner - not! Att ställa om klockan är aldrig roligt tycker jag, nu ska vi ställa tillbaka klockan en timme vilket betyder att det blir mörkare en timme tidigare. Jag gillar ju mörker så det är inte det som problemet, nej det handlar om att min gubbkropp kommer tro att det hemgång en timme tidigare nu. Jag jobbar ju bara kväll/natt och så fort mörkret sänker sig så känns det som att jag snart ska sluta. Men efter söndagen så kommer jag tro att det är dags att gå hem - när klockan är 18 och jag slutar alltid 23:30 i snitt. Sur omställning helt enkelt! 

På fredag är det lön som sagt och då ska jag handla dollar för sextusen kronor och efter det är jag nöjd. Alla dollar som jag köpt under sommare och hösten ska räcka i dom tre första veckorna i USA. Nu ska jag jobba vidare, jag slutar 23:30 idag så jag har många timmar kvar.

- Ställa om klockan suger...

- Lön på fredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar