måndag 13 oktober 2014

Skräp-måndag

Måndagar, denna förbaskat tråkiga dag som hela tiden återkommer oftare än vad till exempel helgen gör. Det kommer att bli en tung vecka då jag ska jobba hela helgen, jag kommer dock att få vara ledig på onsdag denna vecka samt måndagen efter helgen. Jag vaknade till och från idag, dom där förbannade hantverkarna håller fortfarande på att hamra på den fläkt som sitter på taket ovanför det rum jag hyr. Dom har nu hållt på i över en veckas tid med att försöka laga fläkten så att ventilationen i huset börjar fungera igen. Dom har mage att hamra och slå tidigt på morgonen och jag får inte sova som vanligt. Att det vilar en förbannelse över mig och min sömn är nu bekräftat. I somras när jag flyttade in så stod det en grävmaskin neranför mitt fönster i två månader och grävde. Så fort grävmaskinen blev klar började grannarna bila inderas badrum i flera dagar och lagomt nör dom var klar så står alltså det hantverkare och hamrar ovanför mitt rum. Fy fan på ren jävla svenska! Jag körde igång med att jobba klockan 16 idag och strax efter det så kände jag mig tung i skallen, eller blytungt som min gamla kollega Johan skulle ha sagt. Idag slutar jag att jobba klockan 0:23 och då hade jag tänkt spela Grand Theft Auto V men det sket sig då Sony förklarade att man behövde göra underhåll på deras servrar så det är lika bra att dra täcket över huvudet i natt - jädra skitdag!

Stängt pga underhåll - förbannat...

Jag antar att en sådan här är trasig på vårt tak och nu hamras det med nöje för att väcka så många som möjligt i hela huset...

Vackert på kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar