måndag 22 december 2014

Måndagen den 22 december 2014

Då var det måndag igen och en ny arbetsvecka ligger framför mig som en blöt raggsocka, men det gör mig ingenting för det här är min nästa sista arbetsvecka innan jag går på sex veckors semester. Förutom att det är måndag så är det också vintersolståndet idag och dagarna blir nu bara längre och längre och det blir ju också ljusare och ljusare. Nackdelen med vintersolståndet är att det nu också kommer att bli kallare och jag gissar att inom en vecka kommer vi få runt tjugo minusgrader. Idag är det ju dessutom dan före dan före dopparedagen, det är mycket man ska hålla reda på. Jag gick upp klockan 13:30 idag och det var bara att kliva upp och laga mat och bege sig till jobbet då jag började jobba 14:31. Ute hade det kommit ner vit skit från himlen i form av snö, men temperaturen låg ändå på två plusgrader vilket var helt okej. Jag jobbade fram till 22:26 idag och efter jobbet gick jag hem och spelade Grand Theft Auto V.

- Fin himmel...

- Världens sämsta årstid...

1 kommentar: