tisdag 30 december 2014

Tisdagen den 30 december 2014

Det är tisdag och jag har nu bara fyra dagar kvar att jobba samtidigt som det bara är två dagar kvar på det här året. Tiden har gått riktigt fort, kvartal fyra bara rusade iväg och jag kan inte riktigt förstå att jag ska gå på semester på fredag. Jag vaknade klockan 13:00 idag och jag kände mig lite extra glad över att jag fortfarande är frisk, Kims ena son åkte nämligen på magsjuka igår morse och jag undrar hur lång tid det tar innan jag också ligger på dödsbädden. Jag började jobba klockan 14:31 idag och ute var det tre minusgrader, det gjorde mig så klart väldigt glad då jag alltid fryser under vinterhalvåret. På jobbet var allt sig likt, Åke, som är min chef, bröt ihop som vanligt. Jag sprang omkring och retade, förlåt, påminde mina kollegor om att att jag går på sex veckors semester på fredag kväll. Vissa kollegor retade mig i somras när jag jobbade så hämnden är, som man säger, ljuv. På eftermiddagen bjöd himmlen på ett fantastiskt färgschema och jag hann också ta några kort. Klockan 22:26 var det dags att gå hem för att spela Hrand Theft Auto V, får se om jag får med mig Adam och hans kompis Öl-Stefan på multiplayer. I morgon börjar jag klockan 20:00 så jag kan sitta uppe tills vargtimmen är över.

- Otrolig himmel idag...

- Det var ännu vackrare i verkligheten...

- Sjukt vackert...

- Synd att man jobbade...

- Grymt ljus...

- Det blir varmt i morgon...

- Ett jävla tjat om Sveriges sämsta tv-program...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar