söndag 11 januari 2015

Gör en packlista till USA-resan

Det är bara ett dygn kvar tills dess att min bror kommer och hämtar upp mig och Kim för avresa till Arlanda. Kim har gått omkring i en vecka och tjatat om vad man ska packa ner, jag gissar att hon är nervös. Jag kommer ihåg hur nervös jag var när jag flög till Australien år 2011, då borde jag ha ätit tabletter mot diarré i en vecka innan avresa. Jag brukar alltid använda mig av min packlista som jag bloggade om för några år sedan.

RYGGSÄCK:
Pass inkl visum
Flygbiljett
Kreditkort
Utländsk Valuta
Mediciner
Hotell-kvitton
Hyrbils-kvitto
Internationellt körkort
Bankdosa
Armbandsur
Anteckningsblock
Dator/laddare
El-adapter
Försäkringspapper
Grenuttag
Keps
Kamera/laddare/minneskort
Mobiltelefon/laddare/lurar/AUX-kabel
Pennor
Plånbok
Resplanen
Solglasögon
Strumpor
Stödstrumpa (Tur)
Svenskt körkort
Underkläder
Videokamera/laddare
Öronproppar

NECESSÄR:
Tandborste
Borste
Deodorant
Tandkräm
Nagelsax
Nål/säkerhetsnål
Kam
Pincett
Rakhyvel

RESVÄSKA:
El-adapter
Frys/plastpåsar
Handduk
Hårgelé
Hårddisk(Extern)
Hårspray
Jeans
Mediciner
Parfym
Plastkasse till smutstvätt
Plåster
Skavsårsplåster
Skor
Skinnjacka
Strumpor
Stödstrumpa (Retur)
T-shirt
Tejp
Termometer
Toalettpapper
Underkläder
Våtservetter
Värktabletter
Vätskeersättning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar