lördag 28 februari 2015

Lördagen den 28 februari 2015

Det är idag 29 år sedan som Olof Palme skjuts ner på öppen gata i Stockholm, det är sjukt vad usel svensk polis är som inte fått fast mördaren. Vila i frid Olof. Jag sov till 11:40, klev upp för att träffa systerdottern Matilda för en lunch på stans bästa chinaredtaurang. Sen knatade jag bort till Deichmann Sko för att köpa ett par nya jobbarskor, efter att ha handlat skor går jag bort till min far med några chipspåsar. Vi kollar på skid-VM som pågår här i Falun och det visar sig att Charlotte Kalla tar brons, efter att hälsat på min far går jag hem och tvättar några maskiner för att sedan gå ner på krogen för att känna av vm-stämningen.

- 29 år sedan idag...

- Kinamat...

- Ku Klux Klan är i stan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar