torsdag 2 april 2015

Aldrig mer vanlig mjölk

Vanlig mjölk, som kommer från kor, är inte bra enligt min kollega och vän Sara. Kalvar som slits för tidigt från sin mamma är grymheter som jag inte tänker vara med att uppmuntra. Jag har under en tid letat efter ett bra alternativ, många produkter innehåller för mycket socker och kolhydrater. Min favorit är Alpros mandelmjölk som innehåller 0,1 gram kolhydrater, den är också osötad vilket passar mig perfekt. Att dricka och äta noll kolhydrater är väldigt viktigt när man äter enligt LCHF, vanlig mjölk innehåller 4,8 gram kolhydrater så nu slutar jag med vanlig mjölk.

- Min favorit...

- 0,1 gram kolhydrater...

2 kommentarer:

  1. Men du vet...det är väldigt sällan svart eller vitt här i världen. Kor som det är synd om, skeppa mat över hela världen, vattenbrist där mandlarna växer eller besprutade kokosnötter osv osv... Men man får såklart välja det man själv mår bra av. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det sant det du skriver. Det finns så mycket som är skit. Lika med etanolen till våra fordon där regnskogen skövlas :( Glad Påsk på dig :)

      Radera