måndag 1 juni 2015

Måndagen den första juni 2015

Vaknade upp till mitt mobillarm klockan elva idag, trött som ett tanklock gick jag ut och gick en mil. Det är den första juni idag och sommaren lyser med sin frånvaro, ena stunden är det sol för att nästa sekund regnar det. Uselt! När jag är ute och går så lyssnar jag på Sveriges Radios och deras dokumentärer på podcast, jag har fastnat för en dokumentär som handlar om F1-föraren Ronny Pettersson som handlar om hans karriär och tragiska dödskrash på Monzabanan 1978. Väl hemma igen ringde jag min vän Adam och pratade om Motorsporten F1 som jag vet att han är intresserad av och jag jag fick en idé om att åka till just Monza. 

Adam verkade nappa och han berättade om att Monza stryks ur tävlingarna nästa år så det här kan vara sista året som man kan se Formula One på Monza och på den bana som Ronny Pettersson dog på. Adam skulle fundera på mitt förslag då han ska se F1 i London om ganska exakt en månad. Sen var det dags för en dusch för att sedan hoppa i jobbkläderna efter en veckas sjukskrivning, jag har varit febrig och magsjuk samtidig kände jag att det var skönt att ta en paus från jobbet då vissa kunder är så krävande att man blir helt tömd på energi. Jag började jobba klockan 14:17 idag och efter att ha jobbat några timmar ringer Adam, då har han redan bokat boende och F1-biljetter till Monza-banan i Italien. Jag jobbade vidare fram till klockan 23:07 och väl hemma igen så spelade jag Tomb Raider fram tills Adam slutade jobbet vid ett och vi kommer köra lite GTA V tillsammans över nätet och det kommer nog bli en hel del snack om vår resa till Italien i början av september.

- Trots allt regn så blommar smultronen...

- Sol ena stunden, regn andra. Precis som sommaren 2013...

- Vita blommor...

- Gula blommor...

- Från stans ena park...

- Samma park...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar