tisdag 8 september 2015

Italien-resan 2015-09-08

Bergamo, Italien
Mobillarmet väcker oss klockan 10:50, Adam börjar spela låten "Pappa jag vill ha en italienare" medan vi packar ihop våra saker. När vi packat ner allt så käkar vi frukost på hotellet och sen går vi bort till busstationen och köper bussbiljetter till flygplatsen till i kväll. Sen går vi omkring i centrala Bergamo, efter några timmar käkar vi pizza på en av stans restauranger. Efter maten driver vi omkring i timmar, vårt plan går inte förrän i kväll. Klockan 17:50 hoppar vi på bussen som går till flygplatsen, resan till flygplatsen tar 15 minuter. Vi går igenom säkerhetskontrollen när klockan är 18:10 och sedan går vi och kollar i tax free-butikerna, det har varit en lång dag och jag börjar känna mig sliten. Klockan 20:20 går vi ombord på Ryanairs flight FR 1944, planet är en Boeing 737-800. Klockan 20:50 lyfter vi från Bergamos flygplats och sätter kurs mot kalla Sverige.

Skavsta, Sverige
Vi landar klockan 23:10 på flygplatsen i Skavsta, vi går bort till den långtidsparkering som vi parkerade bilen på. Sexhundra kronor kostade det att stå här för nästan sex dygn, när klockan slog 03:25 var jag hemma. Ett stor tack till alla som läst och kommenterat min blogg under min resa till Italien, nästa resa jag gör blir den 11 januari, då reser jag till Australien.

Dagens Sällskapsresan-citat:
"Och när ska vi lämna rummet?"

- Fontän i Bergamo...

- Staty i Bergamo...

- Bergamo...

- Bergamo...

- Häststaty i Bergamo...

- Sista pizzan, nu väntar LCHF...

- Stöldgods...

- Vackra Bergamo...

- Vacker utsikt från flygplatsen...

- Det var grymt skönt att flyga med Ryanair...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar