fredag 11 mars 2016

Fredagen den elfte mars 2016

Igår kväll kände jag att en förkylning var på gång, i morse runt åtta-tiden vaknade jag och var tät i näsan. Jag tog två Ipren och somnade om. Klockan tolv vaknade jag av mobillarmet och jag var tokförkyld. Det var väl bara en tidsfråga med tanke på hur jag har misshandlat mitt immunförsvar den senaste tiden, i min kamp mot tidsförskjutningen från Australienresan blev det en del nätter utan ordentligt med sömn. Sömnbrist är ju som bekant det största hotet mot just immunförsvaret, jag tryckte i mig två tabletter med Ipren och gick till jobbet. Idag jobbade jag mellan klockan 13:23 och 22:25, det var dock riktigt jobbigt på slutet. Dödsförkyld satt jag och skrev testamentet samtidigt som jag funderade på om det fanns någon bromsmedicin mot den här hemska sjukdomen. Väl hemma tog jag en dusch och sedan gick jag och la mig och sov tillsammans med två Iprentabletter.

- Sjuk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar