lördag 5 mars 2016

Lördagen den femte mars 2016

Jag vaknade klockan tio idag och kunde inte somna om, så jag slö-kollade på ett par avsnitt av Miami Vice på dvd. Vid 13-tiden klev jag upp och min vän Kim och jag for iväg till Ikea. På Ikea käkade vi innan vi handlade, jag köpte ett gigantiskt täcke och en liten matta. Vl hemma igen tog jag en tupplur under mitt nya täcke och sen var det bara att gå iväg till jobbet, idag jobbade jag mellan klockan 18:50 och 02:49. Det konstiga var att jag fick bromsa fem gånger för vilda djur. Först fick jag bromsa för en stor älgtjur och dom andra fyra gångerna var det rådjur som bestämde sig för att korsa min väg, jag räddade liven på dom alla och det var riktigt skönt. Men vad rädd jag blev när dom springandes mitt i natten, det var som om alla hade tröttnat på att pulsa i snön i skogen och begett sig upp på vägen. Väl hemma igen så drog jag mitt nya täcke över huvudet och sov.

- Nytt täcke igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar