onsdag 30 mars 2016

Onsdagen den trettionde mars 2016

Jag har inte haft tid att handla mat den här veckan och kylskåpet gapade tomt, det vara bara att kliva upp lite tidigare idag och gå iväg för att handla. Lök, tacosås och riven ost fick jag med mig hem från Ica. Ute höll kommunens entreprenörer på med att sopa upp grus på gång och cykelbanor vilket gjorde mig glad som en Monchhichi-apa. Väl hemma igen tvingades jag att ringa till min mobiloperatör, jag gör lätt slut på 20 GB mobildata varje månad. Till saken hör att jag har bara 20 GB att röra mig med så idag fick jag fingret ur rumpan och ökade mitt månads-surf till 50 GB. Nu ska jag börja betala 398 kronor varje månad istället för 298 kronor på mitt abonemang och det är väl helt okej om du frågar mig.

Jag läser att IKEAs grundare, Ingvar Kamprad, fyller 90 år idag. Jag slänger in ett grattis till miljadären från mig, skicka gärna några miljonen Ingvar. Efter att ha hackat lite lök så var det bara att knata iväg till jobbet, idag gjorde jag skäl för lönen mellan klockan 13:14 och 22:23. Väl hemma igen så fortsatte jag med spelet Uncharted 3 på min Playstation 4.

- Deklarationen kom igår, 409 kronor tillbaka

- Ett underbart vårtecken

- Det är inte många sjöar som har sköljt än

- Is

2 kommentarer: