lördag 23 april 2016

En skogspromenad i natten

Jag slutade jobbet klockan 22:30, men instället för att gå raka vägen hem så gick jag bort till skogen vid Jungfruberget i Falun. Skogen har blivit min drog och hoppet om att få se varg här svalnar aldrig, det är snarare tvärtom. Dom två vargar som syntes här den 27 december 2015 har inte synts till några fler gånger och jag är rädd att dom bara var på genomresa, vargar kan gå med än tio mil på ett dygn så det kan mycket väl vara varg från Korså-reciret. Min högsta dröm är att få se vilda vargar i det fria, tama vargar har jag klappat många gånger. Bara att få höra vilda vargar yla skulle få mig att börja skaka, men det blev ingenting i natt. Klockan 24:00 vände jag hem, något besviken. En timme senare var jag hemma igen.

- Inte ens en fluga hörde jag

- Mörkt i skogen

- Lugnet, Falun

- Fina lampor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar