tisdag 19 april 2016

Pitbulls musikvideo med Miami Vice-tema

Hur har jag kunnat missat att Pitbull har snickrat ihop en musikvideo med Miami Vice-tema? Ja det är en fråga som jag ställer till mig själv just nu. Det kan ju bero på att Pitbull bara släpper skräp nu för tiden, men musikvideon är riktigt läcker. I musikvideon medverkar bilarna som Sonny Crockett körde i Miami Vice, en Ferrari Daytona Spyder 365 och Ferrari Testarossa. I videon skymtar en hel del byggnader som medverkade i Miami Vice, bland annat det rosa huset (0:25) och det välkända Ocean Surf (02:15) som jag besökte den första februari 2015. Kul video och kul att någon gör något med Miami Vice så här trettio år efter att Miami Vice hade premiär i USA.

Länk


- Ocean Surf som jag besökte i början på 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar