söndag 26 juni 2016

Varghotellet vid Järvzoo, Järvsö. 2016-06-26

Strax efter midnatt kliver jag upp och går ut för att försöka spela in vargyl, det dröjer inte länge förrän sex vargar står och ylar tillsammans bara tre meter ifrån mig. Mellan receptionen och Varghotellet ligger det två varghägn, i varghägnet vid Varghotellet heter vargarna Dexter, Carla och Joy. I hägnet nere vid receptionen heter dom Dingo, Fenris och Frans. Det är alltid Dingo, Fenris och Frans som börjar yla för att sedan få med sig Dexter, Carla och Joy uppe vid Varghotellet. Efter att ha varit ute i närmare två timmar tillsammans med sex vargar och fyra miljarder mygg gick jag och la mig klockan 02:00.

Efter sex timmars sömn tar jag med mig kameran och går ut och fotar vargarna och vid 08:20 äter jag frukost, det blir fläsk med äggröra och några koppar te. Efter frukosten fotar jag lite mer, vargarna är busiga så vi busar en stund innan jag går tillbaka på rummet för att blogga om morgonen. Klockan 10:30 checkar jag ut och jag lämnar hotellet trots att jag skulle vilja bo här i veckor, ja rent utav månader. Jag hoppas att jag kan återvända hit i höst igen.

Filmklipp:
Vargyl i natten | Varg i natten | Vargbus i varghägnet


- God morgon


- Det här är Dingo, Fenris eller Frans


- Fläsk och äggröra till frukost


- Dags att ta adjö av mina favoritdjur


- Fin


- Vacker


- Vill ha med mig en hem


- Jag är mållös


- Så otroligt fin


- Jag tröttnar aldrig på dessa vackra djur


- Hej då

7 kommentarer:

  1. Vilka fina hundar ta ok köp en med dej hem kram

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina hundar dom är kanske ledsna idag när deras kära vän åker hem går flera tåg kram👌

    SvaraRadera
  3. :-) Jag är bra ibland! :-) Väldigt omtänksam av mej.... :-)

    SvaraRadera
  4. Fina bilder :) Kunde inte lyssna på ylandet...får ta det en annan dag.

    SvaraRadera