fredag 1 juli 2016

Fredagen den första juli 2016

Idag hälsar jag juli månad välkommen, årets sista sommarmånad. Visst kan augusti också bjuda på fint väder, men någon sommarvärme är det då inte. Den här sommaren har varit bedrövlig, ostadigt väder och sol har löst av varandra. Nu spelar det ingen roll för min del efter som jag ska jobba hela sommaren, men jag saknar att åka inlines. Jag hann gå fyra kilometer idag innan det blev dags att laga till lite mat, mätt och belåten gick jag till jobben. Jag känner mig glad idag eftersom att jag köpte flygbiljetten till Miami idag. Nu är allt fixat inför mina två resor till USA. Efter att ha jobbat klart kom min vän Kim och hämtade upp mig på jobbet. Vi åkte iväg och handlade mat och väl hemma ställde jag mig och gjorde storkok på 2,4 kg kycklingfärs, nu fick jag matlådor för över två veckor framåt. Sen slog jag mig ner framför min tv och kollade på några avsnitt av Miami Vice.

- Blomma

- Blomma

- Promenad på fyra kilometer

- Lax, stekt ägg och broccoli till lunch

2 kommentarer:

  1. Tips på nya promenad vägar och miljöer tack 😀 behöver nya intryck och områden att gå i. Börjar ledsna på Tisken och Främby 😱

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, jag har inga bra tips tyvärr :( Jag älskar att promenera på Jungfruberget. Du kommer ju nästan att bo granne på Jungfruberget snart ;)
      Tack för din kommentar :)

      Radera