lördag 5 november 2016

USA-resan 2016-11-05

Las Vegas, Nevada
Jag och Kim gick iväg bort till ett Seven-Eleven för att ta ut pengar, ute var det redan varmt. Det är märkligt hur fort jag känner mig som hemma, jag älskar Las Vegas och hit skulle jag lätt kunna flytta om jag fick chansen. Sköna människor, otrolig värme och en mysig stad gör att jag trivs som fisken i vattnet. Jag kommer sakna USA, jag kommer sakna USA så att det kommer göra ont. Som tur är så reser jag till Miami den 17 januari och trots att det bara är cirka två månader dit så kommer jag förmodligen att frysa ihjäl. Tillbaka efter vår promenad hoppade vi in i bilen och drog iväg till ett McDonald's för att köpa med oss frukost, tillbaka på hotellet åt vi och sen började vi att packa. Fan, jag vill inte åka hem! Vi drog iväg till ett område med outlet-butiker och sen åt vi lunch på Domino's. Efter maten letade vi upp det Hertz-kontor som ligger närmast Las Vegas flygplats, efter en stunds letande så hittade vi rätt. Vi lämnar tillbaka vår Volkswagen Tiguan-2016, då hade vi kört 1201 kilometer totalt. Vi letar upp en shuttle-buss som tar oss till terminal 3. Vi får vänta någon timme innan vi kan checka in väskorna. Sen går vi bort till säkerhetskontrollen och vidare bort till gate E1, här väntar vi i några timmar på flight-nummer DY7104. När klockan är 17:55 (01:55 svensk tid) kliver vi ombord Norwegians Dreamliner, Boeing 787-8 och en timme senare lyfter vi och sätter kurs mot Arlanda.

- Cool

- Volvo

- Lunch på Domino's

- På väg ut till flygplatsen i buss

- Mot Stockholm

- Hej då Vegas


- Norwegians Boeing 838-8 (Dreamliner) väntar

- Boeing 787-8 Dreamliner

- Vi flyger direkt till Arlanda från Las Vegas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar