onsdag 21 december 2016

Onsdagen den tjugoförsta december 2016 (Vintersolståndet)

Det hurras en del på Facebook om att det är vintersolståndet idag och att det blir ljusare och ljusare. Själv hatar jag vintersolståndet, för från och med nu kommer det bli svinkallt, med ljuset kommer kylan. Det finns en anledning till att jag tar ut mina fem semesterveckor i mitten av januari alltså. En plåtslagare har försökt att komma in i min lägenhet och helst ville han in när jag var på jobbet, jag är så klart jävligt besvärlig och vill vara hemma när främmande människor vill springa omkring i min lya. I fredags erbjöd jag mig att han kunde komma mellan 12 och 14, det passade inte hantverkaren - så klart. Under både måndagen och tisdagen var det samma visa, men jag berättade att han kunde komma idag onsdag då jag var ledig. Det tyckte han lät bra och han skulle komma klockan sju - på morgonen.

Dom som känner mig vet att jag sover fram till tolv då jag sitter uppe på nätterna, men jag gick med på att han kunde komma den tiden. Hantverkare passar aldrig några tider, han dök upp tjugo minuter försent. Med sig hade han ett bleck som ska sitta under balkongdörren och nu kommer det komiska, det satt redan ett bleck under dörren så alla telefonsamtal och sms fram och tillbaka var alltså i onödan. Jag gick och la mig och somnade om. Vid tolv steg jag upp och då fick jag ett sms från Kim som var hemma och sjuk, hon frågade om inte jag kunde köpa mat till henne, så jag gjorde det. Vid 15:00 var det dags att tillbringa lite tid i tvättstugan och vid 17:30 satt jag på frisörsalongen 90-grader och fick håret klippt. Resten av kvällen spenderade jag tillsammans med Grand Theft Auto V: Online.

- Snöskulptur

- Där sitter mitt bleck och ser dumt ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar