måndag 2 januari 2017

Jag har aldrig tyckt om vintern

Vi gick in i årets första kvartal igår, ett kvartal som jag inte tycker om. (Läs hatar) Jag har aldrig tyckt om den här årstiden, somliga är född i fel kropp, jag är född i fel land. Kylan är värst och även om det håller sig runt noll just nu så kommer det snart komma dagar med temperaturer runt tjugo minusgrader. Då vill jag bara dö, eller sitta i min lägenhet med en bra film och en stor kopp te. Jag har i flera år valt att jobba på sommaren bara för att få vara ledig på vintern. Jag vill passa på att tacka min arbetsgivare som låter mig få vara ledig på vintern, för det uppskattar jag - tack! Men som sagt, det finns ingenting som jag gillar med vintern. Blä!

- Vintern får 0 av 5 vargar i betyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar