onsdag 25 januari 2017

USA-resan 2017-01-25

London, England

Klockan är 09:22 i Sverige när jag landar på Heathrows flygplats i London. Jag befinner mig på terminal 3 och härifrån måste jag åka buss till terminal 5, bussresan mellan terminalerna tar tio minuter och det hintar väl lite om hur stort Heathrow är. Flygplatsen ligger i tät dimma och det är kallt, det är svårt att förstå att jag nyss befann mig i varma Miami. Jag passerar säkerhetskontrollen och går bort till gate A6 och sedan går jag ombord på flight BA778 som idag trafikeras av en Airbus A321. Klockan 12:24 lyfter vi från Heathrow och sätter kurs mot Arlanda.


Arlanda, Stockholm

Kaptenen sätter ner oss på Arlanda när klockan är 14:34, jag går igenom passkontrollen och hämtar resväskan. Sen köper jag en tågbiljett till Falun, jag får vänta i en timme på tåget och under tiden jag väntade åt jag en burgare på McDonalds. Sen klättrade jag upp i vagn 5 på tåg 22 och vi rullade ut klockan 16:06 från Arlanda. Strax före klockan 19:00 är jag hemma och här tog den här resan slut, tack för att du besökt min blogg. Nästa resa blir i slutet på september, då reser jag till Chicago.


- Planet mellan Heathrow och Arlanda

- Vänster vinge på en Airbus A321

- "Det är bra för magen"

- 10 minuter till landning

- In i tjocka moln

- Vargen har landat

- Arlanda terminal 2

- Vilket mottagande jag fick. Scania <3

- Runsten

- Tåg mot Falun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar