lördag 29 april 2017

HV71 är svenska mästare 2017

Jag drog på mig min HV-tröja och gick ner till O'learys, här träffar jag min kollega Jocke och hans sambo Helena. Vi beställde mat och dryck och inväntade den sista finalmatchen mellan HV71 och Brynäs. Klockan 15:17 är det nersläpp. Brynäs gör matchens först mål i den första perioden. Den andra perioden är fruktansvärt jämn och ingen av lagen gör mål. I den tredje perioden gör så HV71 sitt första mål, från en omöjlig vinkel. Det blir förlängning och till slut gör HV71 ett vackert mål. Jag kan inte förstå, HV71 är svenska mästare. Jag kan inte fatta, jag kan inte fatta.


- Mat

- HV gör mål i den tredje perioden
- Mina vänner firade ordentligt

- Mer mat

- Guldgubbar. Bild: hv71.se

- SM-guld. Bild: hv71.se
- Löpsedeln från jp.se

1 kommentar: