torsdag 27 april 2017

Torsdagen den tjugosjunde april 2017

Vi befinner oss i sista veckan i april och den här veckan har det verkligen bjudits på aprilväder, regn, hagel och snöstorm har avlöst varandra. Jag har nog aldrig använt miitt paraply så ofta som jag har gjort den här veckan. Idag vaknade jag så pass tidigt att jag hann gå ut och gå tio kilometer samt simma en kilometer, väl hemma igen var det bara att hoppa i mina skitiga arbetskläder och traska iväg till jobbet.

HV71 och Brynäs spelade idag igen och det här var den sjätte finalmatchen. Det är först till fyra vinster som gäller och HV71 vann med 3-5. Det här innebär att det blir en sjunde finalmatch på lördag och det lag som vinner i Jönköping på lördag blir svenska mästare. Jag och en kollega planerar att åka till Jänköping på lördag, biljetterna till den matchen släpps i morgon fredag klockan 10:00 och dom kommer tyvärr bli omöjliga att få tag på. Vi får se om det blir någon resa, annars sätter jag mig nog på en av stans krogar på lördag och hejar fram "mitt" lag.

- Toppen

- Småtråkigt väder

- Stolpiller?

- Blommor

- Simmade 1000 meter bröstsim

- Så jädra ful - usch!

- Blåa blommor

- Yes, HV71 vann borta med 3-5 mot Brynäs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar