tisdag 2 januari 2018

Bokat hotell i Miami

Jag förstod det. Jag trodde verkligen att jag var klar med Miami, men innerst inne så visste jag att det inte skulle gå att hålla sig borta. Trots att jag har besökt Miami hela tre gånger så får jag inte nog. Miami är som ens första riktiga kärlek som man gör slut med och som man sedan tar tillbaka, gammal kärlek rostar aldrig heter det ju och det stämmer in i det här fallet. Jag satt i kväll och slö-surfade runt på hotels.com. Plötsligt snubblade jag över det hotell som jag drömt om att bo på, jag kollade mest på skoj vad dom skulle ha för nio nätter. Med dagens dollarkurs skulle det kosta elva tusen kronor och fem minuter senare hade jag bokat ett rum. Hotellet heter The Colony Hotel och ligger på Ocean Drive som är Miamis mest kända gata, hotellet ligger bara 20 meter från den strand som heter Miami Beach eller South Beach. På kvällarna är Ocean Drive en otroligt mysig gata och ett säkert område för turister. I mitten på oktober reser jag helt själv till min favoritstad i USA, det blir mitt fjärde besök i Miami. Nu ska jag bara fjäska för chefen, jag behöver nämligen vara tjänstledig.


- Här ska jag bo, på vackra Colony Hotel

2 kommentarer: