måndag 29 januari 2018

Måndagen tjugonionde januari 2018

Jösses vilken jobbig dag det här blev och det började med tvättstugan, jag har inte tvättat kläder på flera veckor och det märktes. Jag sprang som en blådåre mellan lägenheten och tvättstugan med tvättkorgar och smutstvätt. Mitt uppe i allt så behövde jag handla mat och hämta ut mitt nya körkort som Transportstyrelsen hade skickat med REK till ICA. Sen var det bara att släpa hem matvarorna, vilket gick hyffsat bra eftersom snön vräkte ner - igen. Jag undrar hur många gånger dom det har snöat den här vintern, kommunens budget för den här vintern lär ju vara övertrasserad. Under kvällen slog jag igång en dolumentärfilm om en SWAT-grupp i Miami och genast började det suga i Miami-tarmen - så klart. Jag måste ju lugna mig lite, det är trots allt nio månader kvar tills dess att jag får åka till min favoritstad i USA - Miami.


- Dags att tvätta efter flera veckors uppehåll


- Jag pamtade burkar för 22 kronor


- Snö igen


- Städade ur garderober


- Nu kan jag köra tunga saker i fem år

2 kommentarer: