torsdag 29 mars 2018

Vila i frid Killzone 3

Jag har över 1000 speltimmar i Killzone 3  (multiplayer) och jag har under åren samlat på mig en massa roliga minnen i spelet tillsammans med med min vän Palmen. Mitt bästa minne från spelet är när Palmen spelar som läkare, vi springer in i ett "rum-under-rummet" på banan Frysna Dammen och blir skjutna av en motståndare. Spelar man som läkare kan man heala upp sig själv och det gjorde Palmen, bakom ryggen på han som sköt ihjäl oss. Palmen gör sedan ett handgemäng på killen och sedan healar Palmen även upp mig och vi springer vidare som om ingenting hade hänt.

Det här kan Palmen och jag skratta åt fortfarande, det var så bisarrt roligt. "Vilse i trappen" och "Kuckilurar" är uttryck som uppstått när vi spelat Killzone 3. Idag stänger tillverkaren av spelet ner servern, det går inte att spela online något mer. Jag är förkrossad - så klart. Vila i frid Killzone 3.


- Killzone 3 | 2011-2018

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar