tisdag 1 maj 2018

Tisdagen den första maj 2018

Hela dagen har jag gått omkring och nynnat ”första maj, välkommen” och ”vintern rasat ut bland våra fjällar”, maj månad är här och att vintern nu är borta på allvar känns ju så klart riktigt skönt. Men var tog värmen vägen? Det är kallt, rått, dystert och vemodigt. Idag när jag stod och tittade ut på sjön Runn i Falun så kunde man inte avgöra om det var vår eller höst-rusk, det är visserligen bara den första maj idag men ge oss lite sol och värme nu. Idag verkade alla vara lediga från jobbet utom jag, så det var braa att gå till jobbet och se glad ut, nu vill jag att arbetsveckan ska gå snabbt så att jag också får ledigt. På lördag ska jag träffa mina vänner på krogen och det ser jag verkligen fram emot. Under kvällen hörde Anna av sig, vi pratade en stund. Tack för att du besöker mig. 


- Slagghög och grå himel


- Tråkigt väder


- Vår eller höst?


- Två veckor gammal nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar