lördag 9 juni 2018

Lördagen den nionde juni 2018

Evenemanget Å-festen pågår för fullt i Falun och jag tog en promenad ner på stan i det fina vädret, det slutade med att jag hamnade på krogen The Kings Arms. Efter att jag fuktat strupen med en kall Pepsi Max så drog jag bort till startplatsen för ett gummibåtsrace som startade klockan 16:00, här träffade jag på min vän Jonas som deltog. Gummibåtsracet drog massor av människor och stundtals var det otroligt svårt att ta sig fram längs med ån, nästan 100 båtar deltog i racet och vissa övergav till slut sina båtar och simmade i land. På kvällen drog jag ner på Fisktorget för att kolla på när Thomas Di Leva spelade live, det här var första gången som jag ser honom live och va grym han är, hans scennärvaro var grym. Sen hamnade jag på krogen The Kings Arms - igen. Här träffade jag min vän Jonas och vi snackade om hans kassa medverkan i båtracet och lite om hans band, Follow the Cipher, dom börjar bli stora nu och det känns så kul. Jonas har frågat mig om jag kan ställa upp och köra detas turnébuss i höst, jag har tackat ja, men hur det blir får vi se framöver. Tack för att du besöker mig. 


- Falun bjöd på vackert väder


- Han var på sin vakt


- Gummibåtsrace


- Min vän Jonas, piraten


- Se där, Scania-gripen


- Min favoritbåt


- Legenden Thomas Di Leva


- Kul kille


- Grym scennärvaro


- Betyg: 4 av 5 vargar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar