måndag 2 juli 2018

Min resebudget för Australienresan/Nya Zeeland

Jag har under dagen gjort upp en budget för min resa till Australien och Nya Zeeland. Jag har besökt hostels.com för att få fram hur mycket pengar som jag måste ha till mitt boende och jag har googlat diverse snabbmatsrestauranger i Sydney för att på så vis få fram ett snitt på hur mycket det kostar att äta ute under min resa. Jag har bestämt mig för att flyga till Melbourne den sjunde januari nästa år och jag kommer göra två stycken inrikesresor i Australien. 

I Sydney ska jag, om jag får råd, göra två stycken broklättringar. Sen kommer jag flyga från Australien till Auckland på Nya Zeeland och om jag har råd så ska jag besöka Hobbit-byn. Sen ska jag hyra bil och köra från Auckland till Christchurch. Det kommer bli min dyraste resa någonsin och ska jag kunna genomföra den så måste jag bli bättre på att spara pengar.

Australien: (Dollarkurs 6,65)
Flygbiljett ToR: 12 000 kr
Inrikesflyg: 4 500 kr
Vandrarhem: 29 dygn x 250 kr/natt = 7 250 kr
Mat: 360 kr x 29 dygn = 10 440 kr
Bridge Climb x 2 = 4 000 kr
Flyg Sydney-Auckland = 2 500 kr

Nya Zeeland: (Dollarkurs 6,10)
Hobbitbyn = 2 500 kr
Hyrbil sju dygn: 2 000 kr
Flyg Christchurch-Melbourne = 2 500 kr

Totalt = 46 790 kr

2 kommentarer: