fredag 22 mars 2019

Fredagen den tjugoandra mars 2019

Den förbannade fullmånen höll mig vaken fram till sju i morse, efter fem timmars sömn tyckte det här liket till kropp att det var dags att stiga upp. Trött som en hel småbarnsfamilj steg jag upp och upptäckte att solen var uppe, då blev det bråttom med att klä på sig och kuta ut för att välkomna solguden Ra.

Promenaden tog längre tid än vanligt eftersom jag gick omkring i dikeskanterna för att leta efter tussilago, men det blev inget blomfynd idag heller. Väl hemma plickade jag undan lite i köket och sen blev det gubbvila innan jag gick iväg och jobbade mina timmar. I helgen är jag ledig, i morgon lördag ska jag ta en promenad om det blir fint väder, sen ska jag tvätta och springa på krogen igen. Tack för att du besöker mig. ♥


- Fina dagar nu



- Det suger i inlines-tarmen



- Falun bjöd på fint väder



- Yes, äntligen Converse-väder!



- Mycket snö och is kvar



- Gjorde mig jäkligt glad



- Skiten smälter



- En vacker vårdag



- En av Faluns vackraste byggnad



- Kärlek



- Älskade sol vad jag har saknat dig



- Köpte mig en prydnadshäst idag - den är jättefin


- Jobb och slit

2 kommentarer: